23 Mart 2013 Cumartesi

gurur'u beklerken....

sağsalim kucağımıza aldık çok şükür oğlumuzu...,
yol arkadaşımla zorlu bir 38 hafta geçirdik...
şeker hastalığı malumumuz insülin,diyet derken,
35 haftadan sonra acayip düşen tansiyon,bayılma hissi,
37 haftada artık bitsin diye isyanlarım ve sezeryan korkusu derken,
dört dörtlük bir aile olmanın sarhoşluğu içerisindeyiz.

doktorumu çok sevmeme rağmen Yenidoğan Ünitesi olmayan bir hastane ile anlaşması olmadığı için severek ayrıldık :)
benim için zor oldu alışkanlıklarımdan kolay vazgeçemiyorum.
ama bebeğin kordonu kesildiği anda hipoglisemi riski olması (her ne kadar şekerim stabilde olsa) beni başka bir doktorun kollarına attı.annemin doktoru sağolsun bize iyi bir doktor önerdi.son ay sadece ona gittik.
38 hafta olduğu gün alınmasına karar verildi.

18.03.2013
demir'i hastaneye götürmek planlarım arasında yoktu.
annem babam kayınpeder kayınvalide mert gidecektik.
ablamda demirle operasyondan epey sonra gelecekti.
sabah 10 dan önce uyanmayan demir 6 da ayaktaydı.
geceden yaşadığım stresi hissettiğinin farkındaydım.bencilce ama sadece demir vardı aklımda.
ya bana birşey olursa??
sabah ezanıyla uyandım korku yerine bambaşka duygular vardı.
herşeyi geceden hazırlamıştım zaten demir'i ablamda kalmaya ikna ettikten sonra yola koyulduk.
8 de hastanedeydik.
8:30 da hemşire önlükle birlikte odaya geldi kanımı aldı.10 dk sonra ameliyata gitmek üzere alındım.
hiçkimse ile öpüşmedim çünkü demir'de öyle olmuştu ve hoşuma gitmemişti...
gerekli bilgilendirilmeler yapıldıktan sonra oturur  pozisyonda belden iğnem yapıldı demir'de epidural spinal kombine anestezi olmuştu.bu sadece spinal idi.önceden akıl edip sormadığım için sürekli soru sordum kendimi kasıyormuşum bana göre beş yada altıncı denemede başarılı  oldu ama anestezi ikincide olduğunu söylüyordu.hemen uyuştum...yatırdıklarında bana sakinleştirici verin kusucam dedim hiç önemli olmadığını rahat rahat kusabileceğimi söylediler güldüm hass..dedim içimden:))yemediler..
birkaç dakika sonra kan kokusu sardı odaya korku filminin içindeyim imdatttt
kendi kan kokuma alıştıktan sonra hemşire resmen üstüme çıktı bir ara sağ kaburgamı kırdınız farkındamısınız acaba dedim hepsi birlikte gülmeye başladı.espri anlayışları ne kıt hiçte komik değil...
kalın bir ağlama sesi geldi daha 5 dk olmadı oysa...
gözleri açıkmış çıkarken,
minik adam geliyor dedi dr..bu söyleminden saçlı demek istediğini anladım demirde acayip uzun saçlıydı:)
kanlı göstermeyin lütfen dedim bayılmak istemiyorum..
şekeri kaç dedim çok iyi merak etme ,diyabetliyim demesen anlaşılmazdı çok kontrollü gitmişsin dedi çocuk dr'u.
bu iltifattan sonra sakinleştirici vermesenizde istemem..gurur doğunca korku falan kalmadı..
yeşiller içinde hemşire yanıma getirdi beni aldı bir ağlamak hoşgeldin diyebildim sadece öptüm öptüm...göğsüme koyarmısınız dedim belki emer, nasıl saldırdı göğsüme daha çok ağladım..o anı ömrüm boyunca unutmayacağım.
geri kalan yarım saat boyunca muhtemelen sarkan sezeryan göbeğimi ve kestikleri yedi katı dikip kapattılar çok sıkıcı dakikalardı..
ameliyathaneden çıkarken karşımda annem vardı.değerini birkez daha anladığım annem,çok güzel görünüyorsun bayılmadın galiba bu sefer dedi.
demekki demir'de iğrenç görünüyordum neyse..
odaya bi indim demir'in elinde kardeşin sana aldı diye hastaneye getirdiğimiz vinç..
anne ne oldu sana dedi.
kardeşin oldu annecim ordan geliyorum dedim.
neren ağrıyor dedi henüz hiçbiryerim ama biraz buram ağrıyabilir dedim karnımı göstererek kardeşin nasıl dedim gördünmü onu.
evet gördüm şimdi oyun oynamam lazım bana vinç almış diye heyecanla gösterdi bana,sonrada ekledi anne bunu alırken karşıdan karşıya nasıl geçti dedi akıllı bıdık,babası hadi demir oyun oynayalım deyince soruyu atlatmış olduk..
anestezi etkisi geçtiğinden beri bugün 6. gün hala ağrılarım var.ki acı eşiğim yüksektir.
ikinci kesi yeri de aynı olduğundan normal diyorlar ama bu çok zordu cidden..
2.gece hastanede kaldık demir gündüz dede teyze gezerken hep uyku zamanı hastaneye geldi hatta yanyana uyuduk.topuk kanı alırken hemşireye kızdı kardeşimi ağlatıyorsun diye.
eve geldiğimiz ilk gün kardeşi ağladığı için alsana anne kardeşimi yazık ağlıyor dedi.

şu an bebek bakımını birlikte yapıyoruz çok eğleniyor kıskançlık henüz yok aksine acayip sahiplenme var umarım hep böyle devam eder.
allahım oğullarıma sağlık versin bir de şans:))



6 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Tekrar tebrik ediyorum,çok tatlısınız ,maşallah :)

MELTEM dedi ki...

teşekkür ederim çokk..

FADİŞ dedi ki...

Canım benim çok duygulandım, Allah sağlıkla mutlulukla büyütmeyi nasip etsin inşallah, Allah size ve çocuklarınıza sağlıklı mutlu uzun ömürler versin inşallah, sevgiler.

hanhildem dedi ki...

Benim de aklımda tek kızım vardı... Çok şükür siz de biz de kavuştuk :)

Sevgi dedi ki...

hoşgelmiş gurur bey.. ismi de pek güzelmiş.. allah uzun güzel bir ömür versin inşallah..

Gulcin dedi ki...

hosgeldin Gurur!
Tebrik ederim meltem. Umarim simdiye kadar iyilesmis tum agrilardan kurtulmussundur. Demirle Gururla mutlu gunler olsun.
yeniden yeniden tebrikler :)