18 Temmuz 2011 Pazartesi

 Yakışıklı kuzenimi de evlendirdik sonunda gelinimiz de çok güzel.allah bir yastıkta kocatsın çok yakıştılar.Gelinimiz çokk çokk uzaktan akrabamız,Manisa Alaşehir'den kız almak isteyen olursa çok zor oluyor belirtmek isterim.Adet çok,teferruat çok..Önce nikah oldu Saat:14 de nikahtan apar topar Alaşehire gittik.2 saat yol,ee bebelerin çişiydi kakasıydı suyuydu derken bayağı rötarlı ordaydık.Biz erkek tarafına yemek verildi,2.raund'da düğüne gitmek var,nikah kıyafetleri çıkarılır abiyeler takım elbiseler itinayla giyilir,makyaj tazelenir.Kız evine kızı almaya gidilir,mutlaka davullu zurnalı çıkarılırmış hemen davul zurna bulunur,Kızı almak için kapı açılması lazım,pamuk eller cebe alınır,arabaya inilir,araba kapısında Dur!kapı açılmıyor pamuk eller cebe!Off bedavaya gittik bedavaya diye kulaktan kulağa fısıldaşmalar gelir,biri de Benim!Neyseki yolda üçbinbeiyüzaltmışbeşkere durduktan sonra düğün salonuna varılır.



Düğün salonuna ayak bastık bismillah!kapıda bizi bekleyen şeker,çikolata ve lokum üçlüsüne yumulan oğlum ilk golü atar bize çünkü ayrılmak istemez felaket çanları çalmaya başlar gece uzun,zor olacak belli..Ceylin'i çok sever benim sıpa,hiç te yanından ayrılmaz,resimdeki gibi resmen sürükler kızı ordan oraya,gel gelelim arasırada yapıştırması var Ceylin'e.İlk dayağınıda Demir'den yemişti.İlknur'un kızı İlke ve Ceylin'in iki aylık kardeşi Selin gibi.Hele birde okullarında Eda varki tanımasakta her akşam ona sinirleniyor kesintisiz hınçlanmış haha:))
Benim oğlum yürümesini bilmez,koşar bilenler bilir,hemde arkasına bile bakmaz,sen arkada yırtınırsın duymaz bile,en sinir olduğum şey!bütün ikazlarıma uyarılarıma rağmen aynı şeyi yine yaptı istikamet anayoldu hemde.Babamız zor yetişti hızlıda velet,epey kızdı haklıydı da bende ses çıkarmadım ne kadar anladı bilemiyorum.Sonra davulu geçirdi eline okulda herkesin ufak bir davulu var çağrışım yapmış olacak.Davulcuya bırakmadı desek yalan olmaz,davulcu nerde Demir hemen yanında (ah bi kere verse diyen bakışlarla).Düğün salonunda park ta vardı birtane ama Dmr'e pek uygun değildi.Yinede kaymak istedi hem dedesiyle,hem babasıyla..maymun yaptı insanları kaydıraktan kayan iki takım elbiseli koca adam.Açık alan sempatisi var buldumu duramıyor çocuk.Okuldakilere allah sabır versin diyorum.Koşuşturmayla geçen kan ter içinde kalan bir babam ve bir kocam var geride,Ben!oynadım tabiki hemde hiç durmadan...

Düğün bitince ananemin evine gittik çok geç olmuştu kimse İzmir'e dönmek istemedi çünkü.Dedemlerin müstakil 2 katlı bahçeli evinde çocukluğuma dair ne çok anım var.Kocaman erik ağacı vardı bahçede acayip ekşi,sırf erik için can atardım oraya gitmeye sanki manvda yok çocukluk işte,dedemin bağı alabildiğince büyük üzümleri kopar ye,incir ağaçları,kayısı ağaçları ne ararsan var.Tulumba bir de kuzenim Ayşegül,Zeynep ve ben doldurur doldurur girerdik içine saatlerce kaldık.üçümüzün birer yaş var arasında çok iyi anlaşırdık.birde ebe nine vardı akşamüstü oluncada onun yanına giderdik bize hikayeler anlatırdı.Sabah kalkar kalmaz bağa gittik kayısı toplamaya ablam ve annem bayılır kayısı reçeline bir araba kadar topladılar.Bir baktım tulumbanın başında oğlum ,nostalji oldu banada.Anne bak bisti akıyo (bisti:su demek,hala çözemedik alakayı ama hep bisti suyun adı),tulumbadan akan su biter. Anneeeeee,Babaaaa bisti gelmiyo bak GELSİN,he söyleyim gelsin diyen bir baba çok komik!emir eriyiz ya!!Şimdi geriye dönüp baktığımda nasıl kalmışız bağ evinde diyorum akrepler,türlü türlü böcekler!hele Demir'le asla!!!!

Dönüş yoluna geçildi.Dmr ve Cemuş aynı arabada düşünebiliyomusunuz ben de istemezdim ama klimaya kandık!göğüs altından itibaren yok saydım diyebiliriz,resmen iki sıpa ezdi geçti beni.hele bacaklarım indiğimde tutmuyordu.Tüm yaramazlıklarına rağmen,ön önemlisi 43 C sıcaklığa rağmen.bol akrabalı güzel bir haftasonuydu.

Bu hafta anane yazlığa gidiyor yalnızım dostlarım yalnızım yalnız.Annemin yazlığa gitmesiyle bir yanım hep eksik tamamlayıcım o benim koyuyor.Ama fazlasıyla hakkı,çünkü hep evlatlarına adadı kendini,sonra ablamın kızlara şimdi de Demir'e,ben diyorum git diye kovuyorum resmen biraz dinlensin diye..teyzelerim kuzenlerim haftasonunu maaile kavuşucaz nasılsa dört gün çabuk geçer.

Sağlıcakla Kalın,




Hiç yorum yok: